Hyvät Suomalaisen Naisliiton mediaryhmän jäsenet

Toivotan Teidät tervetulleiksi mediaryhmän viestintäkoulutuspäivään, joka pidetään lauantaina 24.9.2022 klo 10.00 alkaen Suomalaisen Naisliiton tiloissa, Aurorankatu 17 a 11, 00100 Helsinki.

VAIKUTTAVA VIESTINTÄ

Toimitusjohtaja, viestintäasiantuntija Päivi Mononen-Mikkilä

La Voce Oy

10.00 Tervetulokahvi

10.30 Esittely

-     miten minusta tuli viestinnän ammattilainen?

-     naisjärjestötyön merkitys elämänkaarellani

10.45 Vaikuttava viestintä

-    strategista toimintaa, edistää yhteisön tavoitteita, ei vain tiedotusta

-     viestintäympäristön murros - yhtenäiskulttuurista pirstaleisuuteen, median uudet roolit ja asema

-     miten tässä sekamelskassa sompaillaan?

11.15 Toiminta muuttuneessa ympäristössä

-    henkilöbrändäys

-    media- ja sidosryhmäsuhteet

-    reaktiivisuudesta ennakoivuuteen

11.30 Tauko

11.45 Toiminta muuttuneessa ympäristössä, jatkuu

-    miten ilmaisen sanomani iskevästi eri kanavissa?

• tiedotteet - sisäiset ja ulkoiset
  • hissipuhe
  • sosiaalinen media
  • vaikeiden tilanteiden hallinta

12.45 Lounas ja vapaata ajatustenvaihtoa

13.30 Keskustelua pienryhmissä alustajalle jaettujen muistioiden pohjalta/muiden esille tulleiden havaintojen pohjalta

14.00 Johtopäätöksiä ja ratkaisuehdotuksia työstettäviksi

14.30 Päätös

Pyydän Teitä ilmoittamaan minulle viimeistään perjantaina 16.9.2022, montako henkilöä yhdistyksestänne on tulossa Aurorankadulle ja haluaako joku mahdollisesti osallistua tapahtumaan etäyhteyksin.

Marianna Rossi

viestintätoimikunnan puheenjohtaja

Kirsi Sand kirjoitti Minna -lehden fb:ssa muistiinpanoja koulutuksesta:

Vaikuttava viestintä, mediakentän pirstaloituminen, viestintäkanavien moninaisuus, totuuden seulominen someuutisoinnin värittämästä informaatiosta, iskevän kärjenlöytäminen uutiseen, jotta lukija siihen tarttuu, sidosryhmien tavoittaminen... Näitä ja monia muita kiinnostavia asioita kuultiin tänään 24.9. Suomalaisen Naisliiton viestintäpäivässä Helsingissä. Luennoitsijana oli Päivi Mononen-Mikkilä La Voce Oy :stä. Itse Minna Canth, Lucia Hagman ja Tekla Hultin katselivat meitä Autorankadun kauniin kokoushuomeiston potreteista. Ehkäpä nyökkäsivät hyväksyvästi!
Kiitos antoisasta päivästä!

Tilaisuus pidettiin Aurorankadulla, Liiton huoneistossa. Kuvassa osallistujia. Toisessa kuvassa Päivi Mononen-Mikkilä

Kuvat otti Jatta Bucht

Kuvassa voi olla 10 henkilöä, istuvat ihmiset ja sisätila

Syyskuu 2022

Hyvät Suomalaisen Naisliiton mediaryhmän jäsenet   Toivotan Teidät tervetulleiksi mediaryhmän viestintäkoulutuspäi vään, joka pidetään lauantaina 24.9.2022 klo 10.00 alkaen Suomalaisen Naisliiton tiloissa, Aurorankatu 17 a 11, 00100 Helsinki.

Elokuu 2022

Huhtikuu 2022

Helsingin yliopiston Kielikeskuksen juhlasali, Fabianinkatu 26, Helsinki Saavutettavuus digimaailmassa

Elokuu 2021

tapahtumakalenteri

Huhtikuu 2020

Kesäkuu 2018

Huhtikuu 2018

Helmikuu 2018

Suomalaisen Naisliiton Helsingin yhdistyksen ajankohtaisseminaari lauantai na 10. helmikuuta 2018  klo 11 – 16  Ravintola Kaisaniemessä (Kaisaniem entie 6) Helsingissä.

Joulukuu 2017

11.12.2017Valkoisia variksia ja helmikanoja - Suomalaisen Naisliiton 110-vuotisjuhlakirjaSuomalainen Naisliitto kirjoitti 110-vuotiaan historiansa kunniaksi historiikin toiminnastaan. Teos tuo lisätietoa naisten panoksesta suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan syntyyn ja tasa-arvon edistymiseen.Suomalainen Naisliitto perustettiin aikana, jolloin nainen oli aviomiehensä holhouksen alainen, ei saanut äänestää kunnallisvaaleissa eikä päässyt julkisiin virkoihin. Naisjärjestöt ovat olleet kärjessä ajamassa muutoksia tasa-arvon edistämiseksi. Lue lisää Teot-sivuilta!

Lokakuu 2017

Suomalainen Naisliitto 110 vuotta – Naiset näkyviinPääjuhla Finlandia-talon Helsinki - sali  21.10.  klo 14 - 16.30
Juhlavuosikokous, ruokailu klo 16.00, kokous klo 16.30-20.00

Heinäkuu 2017

Tervetuloa Porin SuomiAreenaan seuraamaan Naisten Ääni / Kvinnor Berättar verkkojulkaisun keskustelua Kvinnlig SISU kas nainen. Suomalaisen naisen historiasta ja tulevaisuudesta 14.7.2017 klo 11.45–13 Eetunaukion lavalla. Eva Biaudet (RKP), Maarit Feldt-Ranta (SDP) ja Saara-Sofia Sirén (Kok) pohtivat kanssamme - Mikä suomalaisessa koulutusjärjestelmäs sä on oikein vikana, kun naisten korkea koulutustaso ei heijastu palkkoihin tai naisen asemaan työelämäss 28;? Miksi suurin osa johtajista ei ole naisia, vaikka naiset ovat jo yli 50 vuotta olleet koulutetumpia kuin miehet? - Minkälainen rooli naisilla on Suomen itsenäisyyden juhlinnassa? Tarvitsemmeko aina uudelleen sen tuntemattoman sotilaan? - Suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan rakenteista useimmat on luotu naisverkostoissa. Vieläkö ne rakentavat yhteiskuntaa ja miten? - Ovatko vanhushuollon mitoitus ja vaippakiintiöt tämän ajan naiskysymyksiä? Keskustelun inspiroimiseksi teatteri-ilmaisun ohjaaja Maria Hukkamäki, sanataitelija Teija Anneli Jokipii ja ammatillisen kehittymisen johtaja Sofia Pohls lukevat sitaatteja Naisten Äänen tarinoista: koulutuksesta, sota-ajasta, naisista hyvinvointivaltion rakentajina ja äitiemme elämästä. Lauluntekijä Desirée Saarela kertoo lauluillaan naisten elämästä.

Toukokuu 2017

Huhtikuu 2017

Hyvin onnistunut seminaari pidettiin Tampereella 1.4.2017 Kuva seminaarin yleisöstä.Kuva myös runoilija, sanataiteilija Teija Annelista, joka esitti Naisten Ääni-julkaisuta poimittuja naisten tarinoita.

Helmikuu 2017

Äidin kieli – mitä välii! Suomalaisen Naisliiton ajankohtaisseminaa ri lauantaina 4. helmikuuta 2017 kello 11–16 ravintola Kaisaniemessä (Kaisaniem enkatu 6) Helsingissä.

Lokakuu 2016

Suomalaisen Naisliiton Minna Canth-seminaari Torniossa lauantaina 8.10.2016 klo 13.00 – 16.20 Aineen taidemuseon auditoriossa, Torikatu 2.

Huhtikuu 2016

Suomalaisen Naisliiton Minna Canth-seminaari MinnaCanth1930MoniNaiset äänetLauantaina 16.4.2016 klo 13.30 – 18.3013.30 – 18.30Kalevala Kartanossa, Strömbergintie 4, Helsinki

Joulukuu 2015

Suomalaisen Naisliiton ja sen Helsingin yhdistyksen perinteinen ajankohtaisseminaari lauantaina 6.2.2016 klo 11–16 ravintola Kaisaniemessä (Kaisaniementie 6) Helsingissä.

Lokakuu 2015

NAISVOIMAA VERKOSTOISSA 3.10.2015   Kuva Lasaretin saaresta Oulujoelta päin. Julkaistaan kuvan omistajan Hotelli Lasaretin luvalla.

Toukokuu 2015

Onko naisilla todella Suomessa valtaa?  Ja – jos on – miten se näkyy ja miten naiset sitä käyttävät. Tästä keskustelivat huhtikuussa Minna Canth -seminaarissa Tieteiden talolla Helsingissä neljä tietävää naista: valtakunnansovittelija Minna Helle, dosentti Saija Katila, kirjailija Satu Hassi ja toimittaja-ohjaaja Susanna Kuparinen. Kuulijoita heillä oli yli sata.
< Syyskuu 2022 >